9 Oktober 2007

Rasa Sayang!


hari ni aku dapat satu blog yang sungguh aneh! mengutarakan mengenai lagu rasa sayang & lain2 .try usha kat sini http://malingsia.blogspot.com/ but i`m still cool.

Rasa Sayang!
bagi pendapat aku benda ni sepatutnya sudah setle. yerlah benda kecik macam nipun nak diperbesarkan. kenapa malaysia dan indonesia terlalu sensitif bila ada perkara yang berlaku walaupun kecil dan remeh-temeh.

apa sebenarnya yang indonesia mahukan? dan soalan yang sama patut diajukan kepada malaysia!

pelik2.....

you want ur song i give you backlah...
and malaysian dont show again rasa sayang song, for adv.

Settle! kan senang..
itu pendapat bagi aku sebagai orang awam.
-----------------------------------------------------------------------------

2 Komentar:

Arif berkata...

hi romzi.. saya orang indonesia.. dan saya menyayangkan terjadinya hal ini. bukan saja kita meributkan masalah yang tak jelas siapa pencipta lagu tersebut, namun kita juga menghabiskan enerji berlebih sementara banyak masalah lain yang harus kita (terutama kami bangsa Indonesia) selesaikan.

tapi tidak pada tempatnya teman2 sejawat kita saling mengejek, indonesia dengan "malingsia" nya, sementara malaysia dengan "hindunesial/indognesial".. sungguh.. sungguh amat sangat menyedihkan.. (yang ingin saya tekankan bukan hanya indonesia yg mengejek).

masalah ini biarlah ditangani antarpemerintah kita, secara penelusuran sejarah akan dilakukan oleh para ahlinya, para pemerhati budaya dari kedua belah pihak, dan akan segera diketahui darimana asal usul lagu tersebut.

kalaupun hasilnya nihil, biarlah masalah ini segera menguap, sehingga bangsa kita dapat segera fokus pada permasalahan masing2 yang lebih fundamental untuk segera di atasi. misalnya masalah indonesia dengan masalah tki nya, dan malaysia dengan masalah penanganan terhadap imigran luar.

saya yakin ada banyak malaysian people yg sevisi dengan indonesian people. to be a great nation. dan kalaupun ada orang indonesia yang bersuara lantang terhadap masalah ini, anggaplah itu bukan suara perwakilan bangsa indonesia (karena memang bukan adanya), tapi melainkan suara pribadi, sama seperti saya melihat apabila ada seorang malaysia yang tega menganiaya saudara kami.. saya melihat kesalahan tersebut merupakan kesalahan pribadi orang tersebut, dan bukan dosa bangsa malaysia yang harus menanggung dosa orang tersebut.

Hafifi berkata...

aku pun tak tahu ape yang org2 indonesia mau skrg ni..nape dorg nak cari gduh ngan kita?xbley ke nak berdamai..

pening2!!berjiran pun mau gduh..
romzi bley lawat blog sy tgk ape yang sy jmpe..ade ke ptt org indon cakap kita bego,pencuri..

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons