8 September 2008

tulis Al-Quran Dalam Office 2003

Hari ni satu cabaran yang amat getir aku telah tempuhi iaitu, seorang kastumer ingin menulis ayat ayat Al-quran dalam Microsoft word. First tu aku dengan konfidennya boleh buat dengan cepat. hanya add Arabic language di CP dah ready!

tapi rupanya kalau tambah arabic tiada baris, dan samalah dengan tulisan jawi :(, yang kastumer tu mahu tulisan al-quran yang lengkap dengan baris atas, baris bawah, depan dan lain2.

berpeluh juga aku hampir 2 jam untuk benda ni sahaja. tapi apa yang aku dapat ialah ilmu daripada itu. dan lagi satu aku dapat satu software Al-Quran in word, software ni memang bagus sebab lengkap dengan ayat al-quran beserta maksudnya dalam bahasa melayu dari Surah Al-Faatihah hingga An Naas.

kepada sesiapa yang ingin download boleh try disini

3 Komentar:

Tanpa Nama berkata...

bagus...tulisan jawi tu sebenarnya yg aku cari..

;)

Adry berkata...

ooo software ni aku pernah guna dulu...

Antony Kurniawan berkata...

TAMBAHAN - Mengubah Office 2003/2007/2010 menjadi bahasa Melayu
Cek ke http://adf.ly/B4tue

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons